ΕΣΠΑ
e banner  banners
e banner  banners

Πώς η επιμόρφωση των Διευθυντών σχολικών μονάδων μεταμορφώνει το σχολικό περιβάλλον

Νέα μακέτα ΚΕ.ΔΙ.Π 24.11 (2000 x 500 px)

Ο ρόλος του Διευθυντή/της Διευθύντριας μιας σχολικής μονάδας έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες ιδιαίτερα απαιτητικός. Η αυξημένη πολυπλοκότητα των καθηκόντων, η συνεχής ανανέωση των προγραμμάτων και των εκπαιδευτικών πολιτικών, αλλά και οι ανάγκες για αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού δημιουργούν ένα πλαίσιο που απαιτεί ουσιαστική προετοιμασία. Παρ’ όλα αυτά, η συστηματική επιμόρφωση των στελεχών της εκπαίδευσης παραμένει συχνά περιορισμένη ή αποσπασματική, αφήνοντας μεγάλο μέρος της ευθύνης στη προσωπική εμπειρία ή την αυτομόρφωση των διευθυντών.

Γιατί η επιμόρφωση είναι κρίσιμη

Η σύγχρονη σχολική ηγεσία απαιτεί δεξιότητες που ξεπερνούν την καθημερινή διαχείριση:

  • στρατηγικό σχεδιασμό της σχολικής λειτουργίας,
  • εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών,
  • αποτελεσματική επικοινωνία και ηγεσία ομάδων,
  • αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση με παιδαγωγικό προσανατολισμό,
  • λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και διαχείριση κρίσεων.

Η έλλειψη οργανωμένης επιμόρφωσης μπορεί να οδηγήσει σε άνισες πρακτικές διοίκησης, ελλιπή υποστήριξη εκπαιδευτικών, ασάφεια στους στόχους της σχολικής μονάδας και ανομοιογένεια στη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Ο ρόλος των μοριοδοτούμενων προγραμμάτων

Σε αυτό το πλαίσιο, ιδιαίτερη σημασία έχει η ύπαρξη προγραμμάτων επιμόρφωσης που συνδυάζουν θεωρία και πρακτική, παρέχοντας εργαλεία που χρησιμοποιούνται άμεσα στη σχολική ζωή.

Το πρόγραμμα «Εκπαιδευτική Ηγεσία, Καινοτομία και Αξιολόγηση», σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα.

  • Διάρκεια και φόρτος: 400 ώρες, 9 μήνες.
  • Πιστοποίηση: Πανεπιστήμιο Πατρών, μοριοδοτούμενο βάσει θεσμικού πλαισίου
  • Απευθύνεται σε: Διευθυντές / διευθύντριες,  υποδιευθυντές / υποδιευθύντριες επικεφαλής ομάδων, εκπαιδευτικούς που στοχεύουν σε ηγετικές θέσεις.
  • Περιεχόμενο: Ηγεσία και διοίκηση, στρατηγικός και οργανωτικός σχεδιασμός σχολικής μονάδας, καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές, αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση, στρατηγική διαχείριση ομάδων, προώθηση ισότητας και αποτελεσματική χρήση ψηφιακών εργαλείων.
  • Στόχος: Να στηρίξει στελέχη και σχολεία ώστε να λειτουργούν με ποιότητα, συνέπεια και καινοτομία, πέρα από την απλή πιστοποίηση ή μοριοδότηση.

Πέρα από τα προσόντα: επένδυση στην ποιότητα του σχολείου

Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν αποτελεί μόνο μέσο επαγγελματικής ανέλιξης. Είναι μια ουσιαστική επένδυση στην ποιότητα της σχολικής ζωής, στην υποστήριξη εκπαιδευτικών ομάδων και στην ανάπτυξη ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει τη μάθηση και την καινοτομία. Η οργανωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη επιμόρφωση των διευθυντών είναι πλέον απαραίτητη για τη διασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας των σχολείων και της συνολικής ποιότητας της εκπαίδευσης

9μηνα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια | Ενημερώσου άμεσα στο email σου