Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Πανεπιστημίου Πατρών
Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Πανεπιστημίου Πατρών
•Ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό του εκπαιδευτικού προσωπικού, προάγοντας την ουσιαστική και δημιουργική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.
•Καλλιεργήσει δεξιότητες επιλογής, αξιολόγησης και εφαρμογής ψηφιακών εργαλείων, κατάλληλων για τη διδασκαλία στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση.
•Υποστηρίξει την ανάπτυξη εξατομικευμένων σχεδίων μάθησης με τη χρήση τεχνολογίας, για την κάλυψη των διαφοροποιημένων μαθησιακών αναγκών του μαθητικού δυναμικού, με ιδιαίτερη έμφαση σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
•Προάγει τη δημιουργία προσβάσιμων και συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων, αξιοποιώντας υποστηρικτικές τεχνολογίες και τις αρχές του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση (Universal Design for Learning – UDL).
•Ενδυναμώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό στον ρόλο της ψηφιακής διαμεσολάβησης, με στόχο την ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής και της μαθητοκεντρικής προσέγγισης.
•Αναπτύξει την κριτική σκέψη των συμμετεχόντων αναφορικά με ζητήματα ψηφιακής ηθικής, προστασίας δεδομένων και διαδικτυακής ασφάλειας στο σχολικό πλαίσιο.
•Εξοικειώσει τα άτομα που συμμετέχουν με σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και βέλτιστες στρατηγικές χρήσης της τεχνολογίας, ενισχύοντας τον επαγγελματικό ρόλο και την παιδαγωγική επάρκεια.
Να προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό:
•Να προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών/μαθητριών αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους και την κριτική αξιολόγηση ψηφιακών εργαλείων, πλατφορμών και περιεχομένου.
•Να καθοδηγούν τους μαθητές/τις μαθήτριες ώστε να γίνουν υπεύθυνοι/υπεύθυνες ψηφιακοί πολίτες, να κατανοούν τη σημασία της διαδικτυακής ασφάλειας και να προωθούν την ηθική χρήση της τεχνολογίας.
Να ενσωματώνουν αποτελεσματικά την εκπαιδευτική τεχνολογία:
•Να χρησιμοποιούν ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία για να βελτιώσουν την παράδοση του μαθήματος, την εμπλοκή των μαθητών/μαθητριών και τη συνεργασία τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση.
•Ενσωμάτωση πολυμέσων, εφαρμογών και διαδικτυακών πόρων που υποστηρίζουν ποικίλες μαθησιακές ανάγκες και διευκολύνουν τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.
Να υποστηρίζουν την ειδική εκπαίδευση με τεχνολογικά εργαλεία:
•Να χρησιμοποιούν μια σειρά τεχνολογικών εφαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με αναπηρίες, εξασφαλίζοντας την πλήρη συμμετοχή και επιτυχία τους στη μαθησιακή διαδικασία.
•Να προσαρμόζουν τα τεχνολογικά εργαλεία ώστε να ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες των μαθητών/μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένων των σωματικών, αισθητηριακών, γνωστικών και συναισθηματικών διαταραχών.
Να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα και τη συμμετοχικότητα:
•Να εφαρμόζουν τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (UDL) για να δημιουργούν περιβάλλοντα μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές/όλες οι μαθήτριες, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους, μπορούν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο και να το κατανοούν.
•Να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τεχνολογικά εργαλεία που ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος μαθησιακών προφίλ.
Να περιηγούνται στο διαδίκτυο με ασφάλεια και να λαμβάνουν υπόψη ζητήματα δεοντολογίας:
•Να εκπαιδεύουν τους μαθητές/τις μαθήτριες σχετικά με τη σημασία της διαδικτυακής ασφάλειας, της ιδιωτικότητας και της υπεύθυνης συμπεριφοράς στο ψηφιακό κόσμο.
•Να αντιμετωπίζουν δεοντολογικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως η ψηφιακή ισότητα, τα προσωπικά δεδομένα και ο ρόλος της τεχνολογίας στην προώθηση ή την παρεμπόδιση της πρόσβασης στην εκπαίδευση.
Να προωθούν τη συνεργασία και την ενασχόληση με την τεχνολογία:
•Να χρησιμοποιούν συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες για να ενθαρρύνουν τους μαθητές/τις μαθήτριες να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες, εργασίες και να επικοινωνούν μεταξύ τους, ενισχύοντας τόσο τη μάθηση μεταξύ συνομηλίκων όσο και την αλληλεπίδραση μεταξύ καθηγητών/καθηγητριών και μαθητών/μαθητριών.
•Να δημιουργούν ένα τεχνολογικά ενισχυμένο περιβάλλον τάξης που παρακινεί τους μαθητές/τις μαθήτριες να αναλάβουν την ευθύνη της μάθησής τους.