ΕΣΠΑ
e banner  banners
e banner  banners

Ψηφιακός Γραμματισμός και Τεχνολογικά Εργαλεία στη Γενική εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ 400 ΩΡΕΣ (1600 X 700 Px) (1)
ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ 400 ΩΡΕΣ (1600 X 700 Px)
ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ 400 ΩΡΕΣ (1600 x 700 px) (1)
ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ 400 ΩΡΕΣ (1600 x 700 px)
previous arrow
next arrow

 

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, Πανεπιστημίου Πατρών

•Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων, που επιθυμούν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στο ψηφιακό γραμματισμό και τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων στη διδασκαλία.
 
•Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν ψηφιακά μέσα και προσαρμοσμένα τεχνολογικά εργαλεία για την υποστήριξη μαθητών/μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
 
•Υποψήφιους/Υποψήφιες εκπαιδευτικούς (π.χ. απόφοιτοι Παιδαγωγικών ή άλλων συναφών Τμημάτων), που επιδιώκουν να ενισχύσουν το βιογραφικό τους και να αποκτήσουν πρακτικές γνώσεις για τη διδασκαλία με χρήση ΤΠΕ.
 
•Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΕΠ & ΕΒΠ), που δραστηριοποιούνται σε σχολικές μονάδες γενικής ή ειδικής αγωγής και υποστηρίζουν μαθητές/μαθήτριες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 
•Στελέχη εκπαίδευσης και επιμορφωτές/επιμορφώτριες, που ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να προωθήσουν την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή σχολική πρακτική.
 
•Επαγγελματίες της εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως φύλου (π.χ. σχολικοί/ές ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές/τριες, εργοθεραπευτές/τριες), που επιθυμούν να γνωρίσουν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας.
 
•Σε όσους ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, σε θέματα Ψηφιακού Γραμματισμού και Τεχνολογικών Εργαλείων στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή

•Ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό του εκπαιδευτικού προσωπικού, προάγοντας την ουσιαστική και δημιουργική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

•Καλλιεργήσει δεξιότητες επιλογής, αξιολόγησης και εφαρμογής ψηφιακών εργαλείων, κατάλληλων για τη διδασκαλία στη γενική και στην ειδική εκπαίδευση.

•Υποστηρίξει την ανάπτυξη εξατομικευμένων σχεδίων μάθησης με τη χρήση τεχνολογίας, για την κάλυψη των διαφοροποιημένων μαθησιακών αναγκών του μαθητικού δυναμικού, με ιδιαίτερη έμφαση σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Προάγει τη δημιουργία προσβάσιμων και συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων, αξιοποιώντας υποστηρικτικές τεχνολογίες και τις αρχές του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση (Universal Design for Learning – UDL).

•Ενδυναμώσει το εκπαιδευτικό προσωπικό στον ρόλο της ψηφιακής διαμεσολάβησης, με στόχο την ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής και της μαθητοκεντρικής προσέγγισης.

•Αναπτύξει την κριτική σκέψη των συμμετεχόντων αναφορικά με ζητήματα ψηφιακής ηθικής, προστασίας δεδομένων και διαδικτυακής ασφάλειας στο σχολικό πλαίσιο.

•Εξοικειώσει τα άτομα που συμμετέχουν με σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και βέλτιστες στρατηγικές χρήσης της τεχνολογίας, ενισχύοντας τον επαγγελματικό ρόλο και την παιδαγωγική επάρκεια.

Να προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό:
•Να προάγουν τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών/μαθητριών αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους και την κριτική αξιολόγηση ψηφιακών εργαλείων, πλατφορμών και περιεχομένου.
•Να καθοδηγούν τους μαθητές/τις μαθήτριες ώστε να γίνουν υπεύθυνοι/υπεύθυνες ψηφιακοί πολίτες, να κατανοούν τη σημασία της διαδικτυακής ασφάλειας και να προωθούν την ηθική χρήση της τεχνολογίας.

Να ενσωματώνουν αποτελεσματικά την εκπαιδευτική τεχνολογία:
•Να χρησιμοποιούν ποικίλα τεχνολογικά εργαλεία για να βελτιώσουν την παράδοση του μαθήματος, την εμπλοκή των μαθητών/μαθητριών και τη συνεργασία τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση.
•Ενσωμάτωση πολυμέσων, εφαρμογών και διαδικτυακών πόρων που υποστηρίζουν ποικίλες μαθησιακές ανάγκες και διευκολύνουν τη διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Να υποστηρίζουν την ειδική εκπαίδευση με τεχνολογικά εργαλεία:
•Να χρησιμοποιούν μια σειρά τεχνολογικών εφαρμογών για την υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με αναπηρίες, εξασφαλίζοντας την πλήρη συμμετοχή και επιτυχία τους στη μαθησιακή διαδικασία.
•Να προσαρμόζουν τα τεχνολογικά εργαλεία ώστε να ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες των μαθητών/μαθητριών με μαθησιακές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένων των σωματικών, αισθητηριακών, γνωστικών και συναισθηματικών διαταραχών.

Να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα και τη συμμετοχικότητα:
•Να εφαρμόζουν τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (UDL) για να δημιουργούν περιβάλλοντα μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές/όλες οι μαθήτριες, ανεξάρτητα από τις ικανότητές τους, μπορούν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο και να το κατανοούν.
•Να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν τεχνολογικά εργαλεία που ανταποκρίνονται στις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος μαθησιακών προφίλ.

Να περιηγούνται στο διαδίκτυο με ασφάλεια και να λαμβάνουν υπόψη ζητήματα δεοντολογίας:
•Να εκπαιδεύουν τους μαθητές/τις μαθήτριες σχετικά με τη σημασία της διαδικτυακής ασφάλειας, της ιδιωτικότητας και της υπεύθυνης συμπεριφοράς στο ψηφιακό κόσμο.
•Να αντιμετωπίζουν δεοντολογικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως η ψηφιακή ισότητα, τα προσωπικά δεδομένα και ο ρόλος της τεχνολογίας στην προώθηση ή την παρεμπόδιση της πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Να προωθούν τη συνεργασία και την ενασχόληση με την τεχνολογία:
•Να χρησιμοποιούν συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες για να ενθαρρύνουν τους μαθητές/τις μαθήτριες να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες, εργασίες και να επικοινωνούν μεταξύ τους, ενισχύοντας τόσο τη μάθηση μεταξύ συνομηλίκων όσο και την αλληλεπίδραση μεταξύ καθηγητών/καθηγητριών και μαθητών/μαθητριών.
•Να δημιουργούν ένα τεχνολογικά ενισχυμένο περιβάλλον τάξης που παρακινεί τους μαθητές/τις μαθήτριες να αναλάβουν την ευθύνη της μάθησής τους.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 15/12/2025
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΩΣ: 19/12/2025
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 400 ΩΡΕΣ – 9 ΜΗΝΕΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Τέλη φοίτησης: 420 ευρώ Εκπτωση 50%
Τελική τιμή: 200 ευρώ

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε:
e-mail: athina@ergasiakek.gr, τηλ. 210-70.01.802, 210-74.73.985